Listing 1 - 10 of 152 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Op een goede manier feedback geven is een van de lastigste aspecten in de communicatie. De een durft het niet en houdt liever zijn mond, de ander flapt er van alles uit zonder überhaupt na te denken. Geen van deze twee manieren functioneert natuurlijk. En dat is jammer want alleen door commentaar te krijgen, kun je iets veranderen aan je gedrag. Open communicatie is essentieel Vooral in de zorg, waar veel medewerkers in teams werken en dus erg afhankelijk zijn van elkaar, is open communicatie essentieel voor (top)prestaties. Dit boek gaat over commentaar geven en krijgen en over de angst en de emoties die daarmee gepaard kunnen gaan. Je leert hoe je commentaar kunt geven zonder anderen te kwetsen of af te kraken. Of het nu om collega¿s, cliënten of je leidinggevende gaat, met 'Feedback geven en ontvangen' verbeter je je eigen communicatie en die van de mensen om je heen.
leidinggeven --- Business policy --- feedback
Choose an application
Choose an application
Feedback krijgen is een cadeau. Het geeft je de kans te groeien, te veranderen en te verbeteren. Maar vrijwel iedereen vindt feedback moeilijk. Daarom zijn er deze kaarten. Ze zijn uitermate geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) vragen, geven en ontvangen. De teamfeedbackkaarten geven inzicht in de manier waarop mensen hun eigen team zien en waar de sterke punten liggen. De feedbackkaarten zijn geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) geven en ontvangen. http://www.thema.nl
Ontwikkelingsspelen --- Communicatie --- feedback --- psychologie --- 658.32 --- Games --- Didactic strategies --- sociale psychologie --- didactische werkvormen --- Spellen --- Feedback --- Feedback. --- Communicatie ; psychologie --- Teambuilding --- Communicatieve vaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Feedback is het meest krachtige medium in leerprocessen. Het is dus cruciaal om dit op de juiste manier te gebruiken. In dit boek laten de auteurs zien wat feedback precies inhoudt en hoe je er het beste mee om kunt gaan. Feedback met impact is dialoog is opgebouwd uit drie delen. In deel 1 wordt geschetst wat feedback is en hoe je het kunt inzetten. De auteurs gaan daarbij in op het feedbackproces, feedbackzoekgedrag en de kwaliteit van de feedback-boodschap. Feedback heeft pas impact als er sprake is van dialoog. Het waarom, wat en hoe van de feedbackdialoog staat centraal in deel 2. Deel 3 biedt veel praktische voorbeelden. Docenten/coaches van diverse opleidingen vertellen hoe zij de feedbackdialoog integreerden in hun opleiding. Ook komen veel tips aan bod, voor software en apps ter ondersteuning van het feedbackproces. Dit boek is essentieel voor iedereen die zich bezighoudt met het begeleiden van lerenden: trainers, coaches, docenten, beleidsmakers en opleidingsmanagers. De inhoud is zowel te gebruiken tijdens het coachen van lerenden als bij het vormgeven van opleidingen.https://www.standaardboekhandel.be/p/feedback-met-impact-is-dialoog-9789024441921
Dialoog --- Didactic strategies --- feedback --- coaching --- leraren-leerling relatie --- Assessment-center-methode. --- Communicatie. --- Feedback. --- Feedback --- Assessment-center-methode --- Hoger onderwijs --- Communicatie --- dialoog
Choose an application
Didactic strategies --- Didactics of higher education --- feedback --- didactische werkvormen
Choose an application
Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- feedback
Choose an application
Leer hoe u feedback geeft en ontvangt in slechts 50 minuten met dit praktische en beknopte boek. Feedback is een integraal onderdeel van de meeste moderne werkomgevingen, en dient een belangrijk doel bij prestatiebeoordeling en professionele ontwikkeling. Als feedback echter niet constructief is, kan het de motivatie ondermijnen en wrok in de hand werken. Daarom is het van vitaal belang dat u lof en kritiek op een doeltreffende manier leert geven als u het beste wilt halen uit de mensen om u heen. In dit boek leert u hoe constructieve feedback nuttig kan zijn bij teammanagement, professionele relaties en persoonlijke ontwikkeling. Het bevat ook nuttig advies over wanneer en hoe u feedback geeft en tips over het accepteren van feedback van anderen, zodat u optimaal gebruik kunt maken van deze waardevolle kans om uw prestaties te verbeteren.
Didactics --- Mass communications --- communicatie --- communicatiemanagement --- feedback --- communicatietheorieën --- communicatiewetenschappen
Choose an application
Evalueren is meer dan een cijfer geven Waarom is het nuttig om leerlingen mee te laten evalueren?Wat is een kindgesprek en hoe pas je het toe?Hoe kun je evalueren zonder punten?Evalueren in het onderwijs is meer dan een cijfer geven. Het is kijken naar leerlingen met hun verschillende talenten en mogelijkheden, en op basis van die observaties gerichter handelen.Wetenschappelijk onderbouwd en gericht op de praktijk schetst Breed evalueren in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen de verschillende aspecten van evaluatie: feedback geven, leerlingen betrekken, krachtig rapporteren, nieuwe manieren om te communiceren met ouders, een schooleigen evaluatiebeleid uitbouwen ...Met concreet didactisch materiaal biedt dit boek je meteen de mogelijkheid om je evaluatiemethodes als leraar uit te diepen.https://www.lannoo.be/nl/breed-evalueren-0
474.4 --- evaluatie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Evaluatie --- Didactic strategies --- basisonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- feedback --- evalueren --- Evaluatietechniek --- Onderwijs --- Feedback --- 454.4
Choose an application
Het doel van de auteur is het verbeteren van het contact tussen mensen op de werkvloer door inzicht te verschaffen over de werking van feedback, onder andere door vragen (en antwoorden) en door het geven van oefeningen. Na het laten invullen en beoordelen van een checklist (voor zelfonderzoek) stelt de auteur dat het geven en ontvangen van commentaar alles te maken heeft met waarnemen, interpreteren en communiceren. Daarbij onderscheidt ze een zakelijk, een expressief, een relationeel en een appellerend aspect aan communicatie. Voor het beter leren hanteren van de emoties die kunnen optreden bij het gebruik van feedback, maakt ze gebruik van het ABC-model van de RET (rationele effectiviteitstraining) en de kernkwadranten (van ir. D.D. Ofman). Deze uitgave is bedoeld als vervanging van 'Luister! en huiver' (1993) en 'Feedback : commentaar geven en ontvangen' (1996). De auteur geeft globale tips voor het gebruik van feedback tijdens lastige zakelijke gesprekken, zoals functioneringsgesprek, beoordelingsgesprek, en het omgaan met klachten (van klanten) en weerstand en kritiek (van medewerkers en meerderen). (Bron : Biblion)
leidinggeven --- feedback --- Business policy --- interpersonele communicatie --- Communicatie ; psychologie --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Feedback Feedback --- S20080128.JPG --- communicatie --- 007 --- 65.012.4 --- Vaardigheden talenten feedback --- 305.8 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Communicatie ; algemeen --- Communicatie --- Feedback --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement --- Sociology of work --- Labour market --- Organization theory --- Mass communications --- communicatievaardigheden
Choose an application
Automatic control --- Feedback control systems --- Feedback mechanisms --- Feedback systems --- Control engineering --- Control equipment --- Computer. Automation --- procescontrole --- Automation --- Discrete-time systems --- Adaptive control systems --- Feedforward control systems --- Control theory --- Engineering instruments --- Programmable controllers
Listing 1 - 10 of 152 | << page >> |
Sort by
|